20jul

Drive, van ROC Tilburg helpt leerlingen kiezen!

Auteur: mvo

Hoe inspireer je potentiële studenten te kiezen voor de opleiding én de mbo-school die echt bij ze past? Door via een uniek jongerenmagazine, (What’s your) DRIVE,  ervaringsverhalen van huidige en oud-studenten te delen én aankomende studenten eerlijk te vertellen wat zij kunnen verwachten.

 

Schermafbeelding 2015-07-20 om 12.18.59

Fotograaf Vincent van den Hoogen, ontwerper Sjoerd Cloos en tekstschrijver Fridy Latijnhouwers werkten onder leiding van Jacline de Kort van Fanfabriekde afgelopen maanden aan deze mooie opdracht. In samenwerking met onze enthousiaste en fijne opdrachtgever Geertje van de Wouw van ROC Tilburg.

 

Tijdens een interactieve cocreatie-sessie droomden studenten van alle scholen van ROC Tilburg over hun toekomst. Al snel bleek dat deze talenten al druk bezig zijn met het waarmaken van hun dromen. Door wat ze allemaal doen op school, door goede stageplekken en bijzondere projecten en initiatieven, blijkt alles mogelijk met hun unieke passie en drijfveren. Benieuwd naar deze avond? Kijk hier het filmpje, dat gemaakt is door de  VWO-student Peerke van der Aa.

 

Schermafbeelding-2015-07-19-om-16.12.11-e1437315500521

 

Ook gingen we in gesprek met een aantal oud-studenten over hoe zij hun droom leven. En legden ze vast op de plek waar ze nu staan in hun carriere. We zijn onder de indruk van wat zij tot nu toe bereikt hebben én hoe zij het verschil maken in onze samenleving. Tenslotte spraken we ook met Fred van der Westerlaken, voorzitter van het College van Bestuur van ROC Tilburg. over zijn droom: om samen met al zijn collega’s het beste onderwijs van Nederland verzorgen.

In oktober verschijnt Drive. Wilt u de kracht en mogelijkheden van uw organisatie of opleiding ook presenteren via een inspirerend magazine? Neem dan contact met ons op.


Recente berichten